Het kan gebeuren dat u niet genoeg saldo op uw rekening hebt staan. Dan lukt het ons niet om de premie te incasseren. U kunt ook een keer vergeten je premie over te maken. In beide gevallen heeft u een betalingsachterstand. Wij sturen u dan een betalingsherinnering.
Wat kunt u doen bij een betalingsachterstand?
Wilt u de openstaande premie direct betalen? Dan kunt u dat doen via rekeningnummer: NL67 ABNA 0533935660 t.n.v. DGA Verzekeringen. Vermeld daarbij altijd het factuurnummer!
Kunt u niet meteen betalen? En heeft u nog geen brief ontvangen van ons incassobureau, Ultimoo Incasso ontvangen? Neem dan even contact met ons op. Dat kan op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur op 0118-421437.
Heeft u al een brief van Ultimoo Incasso gekregen?
Dan loopt het contact over de betalingsachterstand via hen. U kunt hen op werkdagen bereiken van 9.00 tot 17.00 uur op 0348-493611. Houdt de brief van Ultimoo Incasso bij de hand en zij helpen u dan verder.
Heeft u zorgen over uw financiën of heeft u schulden?
Al ruim 36.000 mensen met schuldzorgen werden geholpen met gepast advies via geldfit.nl. Doe via geldfit.nl een gratis online test en krijg advies op maat.
Wat gebeurt er als u een betalingsachterstand heeft?
Reageert u niet op onze betalingsherinneringen? Dan loopt de betalingsachterstand op en lopen ook de aanmaningskosten op. Uiteindelijk neemt ons incassobureau, Ultimoo Incasso, het van ons over.
U kunt misschien een betalingsregeling treffen
Lukt het u niet om uw premieachterstand in één keer te betalen? Dan kunt u misschien een betalingsregeling met ons treffen. Samen met u stellen wij een betalingsregeling vast. Wij moeten de premie dan wel kunnen incasseren van uw rekening. Als dat niet lukt, vervalt de regeling.
Als uw motorrijtuig onverzekerd is, bent u strafbaar!
De Dienst voor het Wegverkeer (RDW) onderzoekt regelmatig of alle geregistreerde motorrijtuigen zijn verzekerd. Is uw motorrijtuig niet verzekerd? Dan krijgt u van RDW een boete van honderden euro’s. U bent namelijk wettelijk verplicht uw motorrijtuig te verzekeren.
Wanneer stopt de dekking van uw verzekering?
Als u de premie niet betaalt, stopt de dekking van de verzekering. In de brief staat welke datum voor u van toepassing is. De dekking vervalt dan met terugwerkende kracht. U kunt dus geen claims indienen vanaf het moment dat de premie bij ons binnen had moeten zijn.
U heeft betaald. Wanneer bent u weer verzekerd?
U bent weer verzekerd vanaf de dag nadat wij je achterstallige premie hebben ontvangen. Dit geldt ook voor uw motorrijtuigenverzekering.
Wilt u voortaan via automatische incasso betalen?
Met een automatische incasso verkleint u het risico dat u een premiebetaling mist. Bovendien wordt de premie altijd op tijd geïncasseerd.
Zo stel u een automatische incasso in
Geef dit bij voorkeur per e-mail door. Dat kan via uw tussenpersoon of via DGA Verzekeringen. Stuur een e-mail naar volmacht@dgaverzekeringen.nl. Geef daarin aan dat u voortaan per automatische incasso wilt betalen. Vermeld in de mail uw volledige naam, adresgegevens, rekeningnummer en het polisnummer van uw verzekering.